Lägenhet?

Det är inte ofta jag är inne på just blocket och söker efter lägenhet, har varit det förut men ofta är det bara folk som vill hyra ut i andra hand i två-tre månader och då måste ju allt stämma - område, hyrespengar osv. Vilket det gjorde nu! Det var en man som ville hyra ut sin etta på 40 kvm på Gideonsberg (perfekt för mig!) som jag skrev till på en gång, och det visade sig att den fortfarande är ledig och då är det fram till oktober, då har jag även tid till att förhoppningsvis ha hittat en annan lägenhet och då har jag hunnit vara inskriven på sidor som Mimer, Akelius, M2gruppen längre och då har man ju även större chans och då har jag redan provat på hur det är att få bo själv också!

Nu får vi bara hoppas på att han godkänner mig som person, att jag är ung och lever på socialbidrag men å andra sidan är socialbidrag faktiskt ett säkert kort, ett jobb kan man bli sparkad ifrån vilket resulterar i att man inte kan betala hyran men jag är ett säkert kort, och jag hoppas jag får chansen att visa det för den här mannen och jag hoppas min socialsekreterare godkänner detta, isåntfall lär jag bli en helt ny människa med tanke på hur länge jag har längtat efter detta. Oh jag är lycklig och ivrig :) wish me luck!



Kommentarer
Postat av: monica

hoppas det ordnar sig och en etta på 40 kvadrat är inte så liten..Det passar dig för man får ta vad som finns...sen är det ju det andra med soc,bara dom godkänner...en vacker dag behöver du inte tänka på dom för då har du nog ett jobb och då blir du fri..lycka till vi håller tummarna<3

2011-01-14 @ 16:44:32
Postat av: monica

skulle bli ett hjärta men det blev fel hihi <3

2011-01-14 @ 16:45:47
Postat av: hanna

nej, en etta på 40 kvm är nog helt perfekt för mig kan jag tro! socialen har godkänt så det här går nog hem för mig skulle jag tro, fortsätt hålla era tummar tills allt är påskrivet och nycklarna är mina. du gjorde hjärtat rätt först hihi :) <3

2011-01-14 @ 18:07:05
URL: http://petterssonhanna.blogg.se/
Postat av: monica

det fotot på nyckel var perfekt!!!!vi håller verkligen tummarna och som sagt det finns lite av varje här så du slipper köpa så mycket nytt..har massor med gardiner och fina hyllor i olika färger svart, i ek färgat och grejer till köket..ja det blir kanon..hoppas du får en bra helg kram på dig

2011-01-14 @ 18:24:28
Postat av: hanna

haha ja det låter gött som ni säger där nere. min helg blir perfekt pga det här, men man får inte hoppas för mycket om det nu inte blir som jag tänkt mig, men det hoppas jag på att det blir :) detsamma detsamma!

2011-01-14 @ 18:29:00
URL: http://petterssonhanna.blogg.se/
Postat av: Gunilla

Hej jag håller tummarna att du får lägenheten o jag tror att det inte är något problem med det så skötsam som du är.

2011-01-14 @ 23:32:20
Postat av: hanna

jag tror inte heller att det blir några problem, jag tror det blir bra det här. tack så mycket moster :)

2011-01-15 @ 13:37:52
URL: http://petterssonhanna.blogg.se/
Postat av: Kicki

Jag håller tummarna för dig!

2011-01-17 @ 08:30:54
Postat av: hanna

ja en och annan tumme skadar nog inte, tack så mycket! :)

2011-01-17 @ 11:48:59
URL: http://petterssonhanna.blogg.se/
Postat av: Jessica

Hoppas du får den hanna! Skulle vara riktigt kul för din skull :)

2011-01-17 @ 15:23:50
Postat av: hanna

åh, ja tack min gamla vän :) hoppas jag också!

2011-01-18 @ 10:25:36
URL: http://petterssonhanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0