Filmtips

Man on fire får av mig 10/10 poäng, full pott!



Jag har sett den flera flera gånger men igår skulle jag och Michaela titta på den. Hon var lite skeptisk i början (har nämligen frågat henne fler än en gång men igår blev det av). Man kan lätt tro att det är värsta actionrullen men det är inte så, inte hela tiden. Hade det vart så hade jag nog inte gillat den så mycket som jag gör. Det här är en av mina absoluta favoritfilmer.

Huvudrollerna spelas av Denzel Washington och Dakota Fanning.

Filmen utspelar sig i Mexico. Creasy (Denzel) har tappat livsgnistan och en dag blir han erbjuden ett jobb som livvakt åt en flicka vid namn Lupita "Pita" (Dakota) med tanke på att under sex dagar blev runt 20 barn kidnappade. Alla hade en livvakt! I början känner han sig skeptisk för att Pita inte bara vill ha Creasy som sin livvakt utan vill även vara hans vän. Hon märker att han är ledsen och sorgsen. Hans jobb är att skydda henne till varje pris. Det gör han - och mycket mer!

Det är en känslig film och den är lång (drygt två timmar) men är värd varenda sekund. Man får följa med i deras relation som blir mycket starkare än vad någon av dom nånsin hade trott från början. Gillar ni såna här filmer borde ni se den med en gång!


Kommentarer
Postat av: Alexandra

den måste jag se :D

2011-01-31 @ 16:13:27
URL: http://alexandrareichert.blogg.se/
Postat av: J.E

Varför skriver du om den bögiga delen??? Det som är niCe är ju när han faKKar ur?? puss o kram jolcool

2011-02-03 @ 23:00:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0