Film

Jag tittade på Veronika bestämmer sig för att dö/Veronika decides to die igår. Den tyckte jag om!



Den handlar om en ung kvinna med fast jobb och ordnad ekonomi, familj, vänner och beundrare men hon känner att det är något som saknas, så Veronika bestämmer sig en dag för att ta sitt liv med hjälp av tabletter - och misslyckas! Därefter får man följa med henne till akuten och därefter vaknar hon upp på ett hem till för psykpatienter och där får hon även reda på att hennes hjärta är trasigt och Veronika har inte all tid i världen kvar längre utan bara ett par få veckor. Hon inser att varje dag räknas, att varje ögonblick räknas.

Någon som har sett den? Förstod inte slutet nämligen.

På kvällen tittade jag och Michaela på I rymden finns inga känslor. Den tyckte jag bara var allmänt konstig.



Jag kan knappt förklara vad den handlar om, men jag trodde inte att huvudpersonen Simon skulle sitta i en "burk" (den ni ser på bilden) och ha Aspbergersyndrom. I den där lilla "burken" finns hans egna rymd och han verkade sitta där när han var arg och ingen fick lyfta på locket för då blev han tokig, det var hans storebror Sam som fick locka ut honom genom att prata som om Simon faktiskt var i rymden. "Earth connecting to Simon. Over!"

Jag vet inte hur jag ska förklara den här filmen, man måste ha sett den för att förstå men egentligen vill jag inte att någon ska titta på den för den är inte bra, men tänk er att jag faktiskt trodde att hela filmen gick ut på att visa den för människor som har Aspergersyndrom. Jag kände mig som en utvecklingsstörd när jag tittade på den. Så kan jag förklara. Punkt jävla slut

Kommentarer
Postat av: Alexandra

jag älskar i rymden finns inga känslor :D

2011-01-28 @ 13:29:42
URL: http://alexandrareichert.blogg.se/
Postat av: LORISSA LOVEBOMB

sv: okej, jag ska försöka. Jag påverkas mycket mer än jag vill erkänna.

2011-01-29 @ 22:45:10
URL: http://lorissalovebomb.se
Postat av: josephine

sv: haha härligt :D allt bra idag ? kram

2011-01-31 @ 07:36:20
URL: http://joseephiines.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0