Mensvärk!

Jag har haft lite spännings-ont-i-magen hela dagen fast inte såhär, nu har jag dundervärk i hela magen och det virvlar som en orkan känns det som. Jag hatar lingonveckan i månaden just för att min mensvärk verkligen dödar, jag kommer ihåg förut att jag knappt kunde gå utan att huka mig framåt med hela kroppen för det gjorde så ont, ville helst ha en värmekudde på magen och ligga i fosterställning hela dagen men riktigt så lyx kan man ju inte ha det en vecka.

Så därför bestämde jag mig för att sätta i spiral, jag vet inte vad det är för skillnad på kopparspiral och hormonspiral men jag tror att det är fler människor som har födit barn som har koppar, så därför har jag hormon. Jag skulle slippa mens (eller det är olika för varje person iofs) men jag slapp den! Eller jag trodde att jag skulle göra det, men istället så har jag mellanblödningar och det är ganska ofta, och det är lagom drygt att inte ha en blekaste aning om när man ska få det, och mensvärk kan jag ha ibland när jag inte ens har mens (kanske kan ha med att jag skulle haft mens egentligen, om jag inte hade spiral?)



Så jag börjar ångra det här, jag har även fått acne eller vad jag ska kalla det, i ansiktet vilket jag inte har haft förut. Okej, jag har inte berg av finnar men jag kan täcka det ganska bra också, och det kommer och går precis hela tiden. Ibland har jag fräsch hy, och ibland har jag finnattack och det är också jävligt uttjatande! Det gjorde dessutom sjuhelvetes jävla ont att sätta i spiralen. Hade jag varit medveten om det innan så hade jag aldrig gjort det, även om jag inte ångrar det valet idag.

Jag ska ta ut den, jag får helt enkelt hitta en lösning även om jag hatar p-piller, får hitta något annat och det vore bra om det inte har med några hormonjävlar att göra, för jag börjar bli ganska less nu. Hoppas bara inte att det känns likadant att ta ut spiralen, då säger jag vila i frid redan nu, för det går jag inte genom en gång till.

Någon som har några föslag på vad jag kan byta till? :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0