I love animals

Haha, ja själv låter jag som en tönt! Så tro mig, jag är medveten om det. Kolla bara min rubrik men det är så sant som det är skrivet. Jag älskar djur. Jag vill ha massa kattungar och alla Kayas hundvalpar som förövrigt snart är på G och jag är så glad och jag ska bli en stolt vän till Kaya, den bedårande mamman.

Men jag vill även ha en minigris, en geckoödla och några minisköldpaddor som lever på land, dom är fina och jag är ju lite allergisk mot t.ex hästar, hundar och katter. Inte sådär jättefarligt med just hund och katt men jag sätter mig absolut inte och gosar för mycket i onödan för då blir ögona röda och irriterande, suck. Det är inte rättvist! När jag ska hälsa på Emelie i Örsa däremot kommer jag älska alla valparna så mycket och jag kommer tyvärr inte kunna slita mig från dom och då får jag ta den smällen, gör inge om jag blir röd för det är så värt det!

Tittade på en film tidigare på TV, den handlade om en pandaunge. Ja det slutade med att jag satt och grät... Jag vill gråta när jag vet att det bara finns 2000 pandor kvar i världen och jag vill skänka pengar till alla tigrar för att dom är fina, stora, mäktiga djur och hade jag velat hade jag haft en liten vit tiger ändå från födseln som jag skulle fostra :)

 (Visste ni att pandor föds jättesmå, dom flesta tror att Pandan är pungdjur men dom är helt vanliga björnar. Dom föds mindre än den här lille skrutten på bilden, ser ut som en liten råtta precis efter födseln. Såg ett pandaprogram på AP för ett tag sen, i ungefär 1,5 timmar...)

Vad ville jag komma fram till? Michaela retas på sms, hon säger att sköldpaddor endast är till för dekoration och det tycker jag är elakt så hon får ingen mat idag. Hahaha. Men titta här under, jag tycker dom är hur vackra som helst, vi har haft en sköldpadda fast det var när jag var mindre, den älskade fiskbullar. Och det är klart den lilla jäkeln till höger jag är ute efter, how sweet?



Om ni fick välja vilket djur i världen ni ville ha, vilket skulle ni välja?

Kommentarer
Postat av: ;)

en pitbull!

2011-02-13 @ 22:09:02
Postat av: bella

ååh nu kom jag och tänka på lilla söta puppy vi såg på stan när vi va och fika! Helt kär, riktiga små hjärtekrossare!

2011-02-14 @ 06:17:04
URL: http://bellahs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0