Fail

Jag hade en uppgift att göra här på Tjej och killcentrum medan alla andra åkte iväg och gymmade (har varit/är sjuk så jag hoppade över det) och det var att göra en Cheesecake jag vanligtvis gör på en halvtimme. Blev några små fel om man säger så:

Fail 1: Jag skulle göra en halloncheesecake och hade redan alla ingridenser förutom hallon dvs det viktigaste i den här halloncheesekaken. Så det var ju bara att springa tillbaka till Ica och köpa dom förbannade hallonen!

Fail 2: Sedan vispade jag ihop äggvitor med socker och fortsatte som vanligt med grädde och philadelphiaost osv, efter alla blandningar är klara så kom jag ju på att det var äggulorna som skulle blandas med sockret från första början.

Springer upp på ungdomsgården här i Växhuset och frågar om en grädde för jag var ju självklart tvungen att börja om från början och där rök ju alla nyköpta ingridienser. Upptäcker att grädden gick ut den 18 december men tänker "äh, den är ju oöppnad så det kan gå att rädda" jo men visst, grädden är stenhård och har en konsistens som Creme fresh. Yummi! Så jag fick springa till Ica ännu en gång och köpa den förbannade gräddjäveln...

Fail 3: Börjar om igen, upptäcker att jag har ju för tusan glömt Philadelphiaosten, så det var ju mindre kul. Och då undrar jag hur man kan gå från glad människa till arg människa på bara några minuter? Fan, jag failade på Cheesecake för första (och sista?) gången i mitt liv, och jag failade hårt också!

Så jag skrev till Michaela som är på väg hit nu (obs slutade 15.00 men blev ju lite försenat alltihopa) att köpa med sig en Philadelphiaost med tanke på att hela skiten gick åt skogen redan från början, synd bara att jag märkte det när kakan snart var klar, duktig idiot!

Vad har Hanna lärt sig av det här då? Jo, att läsa instruktionerna liiiiite saktare


Kommentarer
Postat av: KarolinaWestberg

inte mkt ;)

aallt bra? :)

2011-02-09 @ 18:00:36
URL: http://karross.blogg.se/
Postat av: mathilda

ja sa ju de hanna solsidan är för bra (; har man en gång börjat kika kan man inte sluta xD



tråkigt de där me kakan, bättre lycka nästa gång (Y)

2011-02-10 @ 11:37:30
URL: http://stjarngudinnan.blogg.se/
Postat av: KarolinaWestberg

de e bra förutom att jag e sjuk ;)

2011-02-10 @ 11:44:11
URL: http://karross.blogg.se/
Postat av: mathilda

ja vilken tur (:

vet faktiskt inte om ja skulle våga mig på att göra en såddann kaka, verkar svårt att få till allt :P

och man ska vispa vissa saker för sig själv o så njaa ingen kock blir de av mig inte ^^

2011-02-10 @ 12:00:25
URL: http://stjarngudinnan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0