Cheesecake

6 portioner

4 ägg
1 1/2 dl strösocker
200 g philadelphiaost naturell
4 dl grädde
300 g digestivekex


Gör såhär:
  1. Dela äggulor från vitor, det är viktigt att vitorna är helt rena.
  2. Vispa gulor och socker, vitt och pösigt, blanda i osten.
  3. Vispa grädden lätt och fluffig och vänd ner den i äggsmeten.
  4. Vispa vitorna till ett vitt skum och vänd försiktigt ihop med äggsmeten.
  5. Krossa kexen i en plastpåse och och strö ut över och under smeten i en sockerkaksform eller gratängform.
  6. Frys smeten i cirka 3 timmar så att den är halvfryst innan servering.
Måste tipsa om att ha i hallon i smeten gör det hela mycket godare enligt mig. Då häller ni alltså ner dom efter allt är ihopblandat, vispa med elvisp så att hallonen går sönder (så att dom inte fryser hela och blir iskalla när cheesekaken är klar)

Kommentarer
Postat av: bella

din lilla gottegris!

2010-09-14 @ 19:18:29
URL: http://bellahs.blogg.se/
Postat av: hanna

hahaha jag ska inte säga emot dig MEN, i det här fallet så hade jag bakat cheesecake till ett café i växhuset som jag ska jobba på på lördag, och min syster ville ha receptet så jag tänkte äh jag slänger upp det här :D

2010-09-14 @ 23:29:25
URL: http://petterssonhanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0