Hur man lägger in en header

Har insett att jag lägger in små tips om hur man gör om bloggen, men jag har inte visat det "viktigaste" i mångas ögon - hur man lägger in en header!

Det första man får göra är att göra en bild, jag själv använder photoshop då jag tycker det är bäst men det ska finnas gratisprogram man kan använda, jag vet dock inte vad dom heter. Det är viktigt att du gör bilden i samma storlek som bloggen är. Det som är markerat här nedanför visar hur stor bredden på bloggen är. Man kan ändra den storleken så att hela bloggen blir bredare eller mindre, hur du själv önskar att ha den.



När du laddat upp bilden ska du öppna den till en stor bild, och kopiera webbadressen. Där det är markerat här nedanför ska du lägga in adressen. Höjden på bilden kan du göra hur stor du vill, och sedan ändra storleken så att den passar just din header. Jag har ringat in där du ska ändra för att den ska passa headern.



Spara, och woula, du har din alldeles egna header :) PoK MammaLinda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0