Ensam är stark

"Allting går itu, innan man hunnit vänja tankarna" - Kultiration.

God dag. Jag tänkte snacka lite gåtor, iallafall försöka. Angående meningen ur Mörk är natten innan gryning. Jag håller med om att det är så, det har iallafall alltid varit så, är oftast så kan vi säga, men inte just nu. Det är annorlunda nu, så mycket annorlunda. Jag har vant tankarna och ingenting har gått itu. Vet ni hur det känns? Helt underbart. Jag har inte bara vant tankarna, utan jag börjar faktiskt skapa mig en livsstil. Igen. Jag tänker inte falla tillbaka, jag ska inte falla tillbaka. Jag ser inte längre tillbaka och jag har inga planer på att börja göra det igen, jag ska aldrig säga aldrig men jag vill inte längre, helt enkelt.

Frågan är nu hur det kunde bli så? Den gåtan blir olöst. Inte ens jag själv kan svara på det, för det har ju aldrig gått såhär pass långt förr, inte en enda gång. Men den som väntar på något gott... Det är underligt att det gick så pass lång tid innan något kom till skott, när vi visste. Vi visste hela tiden. Nu är det nog inga gåtor för er längre kan jag tro, men det är så oerhört skönt att bara skriva av sig ibland. Lätta på hjärtat.



Stronger than yesterday

Kommentarer
Postat av: sara syster

hej stumpan,,,visste exakt vad du pratade om...en del behöver ta en,två,tre arton repetioner innan de vet vad som händer. tat lugnt bara världen e framför dig...hela världen gumman. tänk på det innan du gör om det.... kraaaaaam big sis

2011-05-25 @ 19:57:07
Postat av: hanna

tack min lilla storasyster, fina ord! peppande ord. och ja, det är ju så tyvärr att man kan behöva hundra försök om och om igen innan man kommer underfund om att det kanske inte är rätt. jag har hela livet framför mig och mår sjukt bra nu, ser inte tillbaka, tar en dag i taget och försöker se framåt :) vi ses snart. STOR KRAM!

2011-05-26 @ 13:32:59
URL: http://petterssonhanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0