Trodde jag ja

Jag ska ta ut min hormonspiral (har ingen tid än men jag ska ringa idag och boka) eftersom jag inte alls trivs med den, den ger mig akne, huvudvärk och konstiga viktförändringar + mellanblödningar, och jag sitter och kikar på olika preventivmedel och jag trodde jag hade hittat det bästa för mig,

nämligen p-sprutan:

  • Man byter var tredje månad
  • Mensblödningarna minskar eller upphör helt
  • Migränproblem vid mens kan försvinna
  • Inga östogen-biverkningar
Men så scrollade jag ner litegrann och upptäckte sedan nackdelarna och biverkningarna och ser att det är precis som med min hormonspiral så det var ju bara att skippa på en gång, måste få hjälp av en barnmorska för jag har ingen aning om vad jag ska ha för preventivmedel istället för min spiral, kolla listan här under! P-sprutan kan även urkalka skelettet och man tror att p-sprutan kan påverka uppbyggnaden så att skelettet inte är lika starkt som det ska vara.
  • Bröstspänningar
  • Huvudvärk
  • Illamående
  • Akne
  • Håravfall
  • Humörsvägningar
  • Oro
  • Viktökning
  • Minskad sexlust
Men så finns det ju så mycket annat också, någon av er med tips på preventivmedel utan hormoner?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0