"Knark - är det som styr hela klotet"

"Knark - det är det största hotet!" Ken Rings ord.

Vilket mycket stämmer utav. För det är ju så. Varannan människa måste ha provat någon drog, var tredje människa fastnar för det och börjar knarka, var femte människa dör utav det. Det känns så. Och det är inte okej! Folk knarkar och det kan tillslut hända att folk dör för det. Dör för knarket! Hur sjukt är det inte? Så förekommer en del misstag också vad jag har förstått, att man dör pga en oplanerad överdos. Inte okej. Inte okej!

En av mina närmsta vänner, Emelie berättade för mig att Jonny Andersson dog av överdos igår. Och jag tycker det är hemskt, helt jävla sjukt. Alexander Brunn, Jim Söderberg, Robin Häversjö. Det är många runtom som dör sådär stup i kvarten, vad händer egentligen? Unga människor, inte gamla som somnar in, utan det är unga människor! Som hade hela livet framför sig...

Själv kände jag inte just Jonny, jag träffade honom genom Emelie för ett par år sen då han fortfarande bodde i Enköping, och sen dess har vi varit sådana som hälsar och möjligtvis stannar för några ord. Men det känns ändå alltid konstigt på något sätt, någon bekant. Någon i Västerås. Någon i omvärlden, folk dör varje jävla dag. Av hundratals olika orsaker.



+++++ till Emelie Ekh som måste orka ta sig igenom saker och ting, jag har alltid beundrat dig min kära vän. Det vet du. Jag ska gå igenom det här med dig också. Jag lovar dig det

Kommentarer
Postat av: anonym

fyfan, jag håller med dig. tycker det är SÅ hemskt.

har själv anhöriga som sysslar med knark som dem får via "vänner & kontakter" .

är det verkligen vänner? skall vänner sitta & knarka ikapp, skall vänner fixa fram droger & tabletter & dela ut som om det vore matkuponger åt de fattiga?!

det är de svaga människorna som tar till droger, det är människor som står Utanför samhället. De misslyckade människorna.



Försök håll dem du känner Utanför knarkets ring, kämpa, för dem! Visam klart & tydligt vad du står, vad du tycker. (Vilket du redan gör, jag vet)



HÅLL DEM SÅ LÅÅÅÅNGT BORT FRÅN SKITEN DU KAN!



ha det bra, lycka till med allt!

2010-10-16 @ 09:22:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0