Tummen ner

Jag ska försöka att inte vara för svårfattad men privat är ju privat.

Jag var på Ungdomsmottagningen i fredags och skulle boka en tid (obs gick dit drop in) men det visade sig inte finnas drop in på fredagar för tidsbokning så jag skulle återkomma på måndag.
Nu är måndagen här och jag ringde för att boka en tid, och jag bad om en tid så snarast som möjligt och att jag kan precis när på dygnet som helst, och så säger hon att "den närmsta tiden jag har för dig är den 26/10 nästnästa tisdag.

"OK?!" Låt gå men över två veckor, det är inte klokt. Tänk om det nu var så att jag gjort ett graviditetstest och är på väg in i vecka 7 och behöver en akuttid för abort, ska en människa behöva vänta så länge då? Nu är ju läget inte så, men väntetiden är urkass! Skaffa fler personal ifall det nu är ett så pass viktigt möte så att man faktiskt inte kan vänta i två veckor



Kunde ju klämma in en bild med mycket färg i, till det här roliga och glada inlägget! Urtrist får det ju inte vara

Kommentarer
Postat av: mini

ta kvinnoklinken nästa gång dom är tuuuuusen gånger bättre o du får oftast en tid inom en vecka.

2010-10-13 @ 14:53:06
Postat av: hanna

det har jag inte ens tänklt på, känns bara bekvämt att ringa um för man känner till personalen osv där, men ska tänka på't :) tack för tippset!

2010-10-13 @ 17:53:18
URL: http://petterssonhanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0