Ang. diss så glömde jag tom en punkt

Jag orkar inte gå in och ändra mitt senaste inlägg men kom på nu såhär i efterhand att jag faktiskt har en till punkt på dissar under den här dagen, bra humör känner jag. Minst en gång i månaden känner jag hatkärlek, pure hate/love. Det är i slutet av månaden när pengarna kommer.



Jag lever på socialbidrag och ser inget konstigt i det. Var och varannan människa gör det just för att det inte finns några jobb, man kan ha hoppat av skolan eller bara behöva extrahjälp när det gäller ekonomin. Själv är det för att jag har hoppat av skolan och inte är motiverad till att börja plugga ännu när jag inte vet vad jag vill bli, det är bättre att satsa stenhårt när man är tillräckligt motiverad och har drömmar om ett framtidsjobb, men nu är läget inte så. Och jobb, det söker jag, det som finns. Annars finns inget jag kan göra åt just situationen om det, så missuppfatta mig nu inte och tro inte att jag tycker synd om mig själv, jag har valt det här. Men en diss går an'



Min diss nummer 3: att behöva sitta och tänka "ska jag försöka spara ihop till den där jackan, eller ska jag köpa ett gymkort?" Nu ska jag skriva iväg ett mail till min handläggare och checka om dom godkänner gymkort för nu är jag inne på andra veckan (gi) och känner mig mer motiverad än någonsin, och fastän jag tillåtit mig själv ha en "frossdag" i veckan så har jag inte haft det, trots att jag tillät mig själv.

Vilket blandinlägg det blev, men just att man behöver en ny jacka tycker jag ingår i hälsa, och ett gymkort går verkligen in i kategorin hälsa! Vi får se om det kommer update

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0