Min teori om vad som händer efter döden

Japp, vi satt och snacka om vad som händer efter man gått bort idag vid frukost. Det blir man frustrerad av. Jag har min teori som jag tror på och då vill jag inte höra att det bara kommer bli helt svart. Det gör mig lite scared om jag ska vara ärlig.

Det vi upplever som Deja vu är något vi varit med om förut. Man kommer in i ett rum man aldrig varit i men känner ändå igen sig, det är något som hänt i vårt förra liv. På just samma dag, samma minut och sekund som jag slutar andas, börjar någon annan andas och det är mitt nya jag. Jag minns ingenting från mitt "förra liv", utan kommer starta om på nytt. Den teorin verkar trovärdig och inte lika läskig, passande! Och vem vet, egentligen? Vi vet ingenting, vi får bara gå och vänta på vår tur. Jag kanske redan har varit med om det flera flera gånger. Jag hoppas inte att jag blir en myra i mitt nästa liv, ingen ska trampa på mig!

Vad tror ni? Håll med om att min teori är trovärdig.
För vi kan inte bara ligga under jorden och se allt svart, hur känns det?! Fyfan, nej jag ska sluta skriva nu innan jag hamnar i depression, hejdå!



Kommentarer
Postat av: Denise

Din teroi låter (kan man säga trovärdig om något så abstrakt?) helt okej.



Det gick spekulationer för några år sedan när en man blev skjuten i bröstet. Precis samma minut så föddes det en kille i samma delstat i USA med ett stort födelsemärke på bröstet, på precis exakt samma ställe som mannen blev skjuten på. Man kan säga att det är ödet, eller så kan man välja att tro på uppståndelsen. Mannen som blev skjuten kanske inte hade fått göra klart sin uppgift här på jorden och fick en ny chans som människa i en annan kropp?



Who knows?

2010-11-09 @ 13:17:32
URL: http://blogg.mama.nu/kevinsmamma
Postat av: Pernilla

hej,

jag tycker din teori verkar mer som det kan hända men jag tror mer att man blir ett "spöke" ett tag och efter man har hamnat i "ljuset" så under tiden man är i "ljuset" tror jag mer att man kmr till en ny kropp.. det är mer vad jag tror och tycker om vad som händer efter man har dött.

2010-11-09 @ 15:19:58
URL: http://picturesonlife.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0