Hannas önskelista!

Hoppas tomten kommer till mig i år, med kanske något av det här?



  • Mobil är ett absolut måste för mig, innan min nuvarande kollapsar. Jag har tittat på den vänstra (Sony Ericsson W100i Spiro) men man vet ju inte hur den funkar, men den är snygg. Men å andra sidan kanske den högra (Sony Ericsson W205) är bättre? Fast nej, den vänstra verkar bättre. Bägge är två grundmobiler, kostar runt 600 kronor iallafall på Net on net. Vill ha en helt vanlig Sony Ericsson, musik är mitt enda krav. Och headset och minneskort självklart så jag kan lyssna på musiken!

  • Kamera, nu är just denna (Samsung PL100) inte ett måste. Men sen jag sett den på reklam har jag tyckt det verkat lite småsmart med en extra skärm så man ser hur fotot blir. Men å andra sidan behöver jag bara en helt vanlig kamera. Jag har dock en, men en gammal sådan som är seg som en gammal kola. Och systemkameran såklart, men det är skönt (iaf för mig som verkligen drar nytta av en kamera) att ha en lite smidigare sådan också.


  • Plattång. Jag hade en super förr men som jag dock glömde i hytten på en kryssning för ett x antal år sedan och ångest har jag än för jag har en lånad plattång, lånad sen dess. Och nu är det kanske dags för en egen, uppgradering? Jag älskade min, dock kommer jag inte ihåg vad den heter men sen jag lånat den jag använder nu av en vän, har jag kommit på att en plattång faktiskt inte behöver kosta 700 kronor. Bara den värms snabbt och är duglig för mitt hår - tjockt och frizzigt! Så avstå från dom här "miniplattångarna".


  • Piercing i tungan är något jag vill ha ännu en gång! Jag saknar min och känner mig naken utan den. Jag har även en piercing i naveln, och hade i läppen. Men jag är inte den som vill ha det synligt. Därför tror jag att jag trivdes med den i tungan. Dock började den göra ont efter över två år, konstigt. Men jag ska definitivt ha det igen! Och om jag skulle våga, helt klart! Det är värt det.


  • Ögonskuggor, det är något jag vill ha och jag vill ha massor utav det. Gärna en hel sån här tablett eller vad det nu kallas, det skulle jag älska! Jag är (var?) ändå en sådan som skulle kunna använda mig av samma färg på ögonlocken jag har på tröjan. Då drar jag nytta av att ha en sån här!

Nu är dom två senaste alternativen inga måsten, eller vad är det på den här listan förutom mobilen egentligen? Det är saker jag vill ha och förmodligen kommer att köpa för pengar ändå. Och då är det nog roligare med en önskelista, för för första gången på år önskar jag mig faktiskt något! Men klart att det finns fler saker än dessa jag vill ha. Som underkläder, parfym, smink, bodylotions, piercings (till naveln då), smycken och vad fanken det nu kan vara. Men man är ju inte skapt till att få allt här i världen, då vore det plötsligt inte lika roligt att få något längre. Men å andra sidan... så uppskattar jag en kopp vaniljthé också, men det var kul att skriva en liten önskelista jag trodde skulle gå på fem minuter, vips. Nu är klockan snart 01, my god! God natt *på riktigt nu*

Kommentarer
Postat av: dwd

hahahaha

2010-11-24 @ 01:03:09
Postat av: hanna

dwd HAHAHAHA, vad som nu var så kul :S

2010-11-24 @ 09:13:06
URL: http://petterssonhanna.blogg.se/
Postat av: Elin Eidmén

Annars kan man göra som jag gjorde! Lyckades köpa en x10mini, helt ny, genom facebook för 900 kr :D

2010-11-24 @ 15:13:33
Postat av: hanna

vad var det du köpte? förstod inte :)

2010-11-24 @ 18:15:21
URL: http://petterssonhanna.blogg.se/
Postat av: Elin Eidmén

Jag kan förklara i helgen =)

2010-11-25 @ 10:58:00
Postat av: hanna

ja absolut, vi ses imorgon! :)

2010-11-25 @ 10:58:53
URL: http://petterssonhanna.blogg.se/
Postat av: Nas

Åh, känner igen plattångssaknaden :p

Jag har också tjockt och frissigt hår. Otroligt lockigt också!



Får man fråga hur ofta du tvättar håret? Har man frissigt hår ska man undvika att tvätta det för ofta. En eller två gånger i veckan ska räcka för att det ska kunna återhämta sig. Annars blir det väldigt torrt.



Det har ju börjat komma in keratinbehandlingar för håret som ska hålla i ett par månader. Det är bättre än att rakpermanenta håret och ska få bukt på frissigt hår!

Däremot får man kolla upp vilken produkt som används eftersom det finns vissa med formaldehyde.

Formaldehyde är inte bra att andas in, men såvitt jag vet så ska produkter med formaldehyde vara förbjudet i Sverige.

Better safe than sorry, though! Är alltid ett plus att kolla upp sånt :)

2010-11-25 @ 13:27:47
Postat av: hanna

Samma här, tjockt frizzigt och självlockigt/vågigt. Jag vet att man inte ska tvätta håret ofta, men jag gillar inte att gå omkring med skitigt hår så jag tvättar det varannan dag. Jag skulle inte orka gå runt fyra dagar med skitigt hår för att "avvänja håret" så att det inte ser så flottigt ut. Jag personligen tvättar det hellre och har det rent - och torrt! Och tack för tipset, har aldrig hört talas om keratinbehandlingar, så det får bli något jag ska ta och göra :)

2010-11-25 @ 13:32:43
URL: http://petterssonhanna.blogg.se/
Postat av: Nas

Ah, jo håller med om att det känns bökigt att gå runt med flötigt hår, men ju mer sällan man tvättar det, desto längre tid tar det för det att bli såpass flötigt x)



Annars kan du alltid kolla upp produkter för vår hårtyp. Det ska finnas hårlotions för våran hårtyp. Håret ska få absorbera upp krämen under natten och på morgonen ska det ha återhämtat sig lite och vara mjukare och mindre puffigt!



En trevlig önskelista förresten! Får hoppas att tomten kommer med något från listan!

2010-11-25 @ 14:11:50
Postat av: hanna

ja men absolut, du har rätt i det du säger om att ju mer sällan man tvättar det, desto längre tid tar det för håret att se flottigt ut. men den tiden känns oändligt lång om man bara tvättar det varannan dag som jag gör, så jag tycker inte det är värt det. sålänge man inte kryper in i en mössa :) tack så oerhört för alla tips! ja absolut, hoppas att tomten besöker dig med något du vill ha å! ha en bra dag

2010-11-25 @ 14:15:10
URL: http://petterssonhanna.blogg.se/
Postat av: lillsis

jag har en sån där Sony Ericsson W205 som jag ska sälja

2010-11-26 @ 14:44:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0