Kallas det för "high fashion?"

Jag är inte emot någon form av skönhetsoperationer, men det lär jag bli om man ser andra missbruka det. En skönhetsoperation är en skönhetsoperation och det handlar ju om det - man vill bli vackrare. Och jag förstår folk som är missnöjda med sig själva, ingen föds perfekt. Och jag skulle helt klart kunna skönhetsoperera mig själv. Men inte på för hög nivå. Men jag skulle göra allt i min makt för att bli vackrare än innan, vi har ju flera levande exempel på att man kan bli fulare än man nånsin vart också, och det är ju jättetråkigt!



Ett bra exempel: Alexandra Nilsson aka Kissie

Hahaha, nu fick jag en kommentar "Usch! Har hon opererat sig? Det där är inte vackert". Nej, det är precis det jag försöker informera om. Hellre en naturlig skönhet, än en plastikopererad fuling. Nu tycker jag inte ni ska missförstå det här, för jag skriver ju faktiskt att hon var finare innan, och det är ju positivt! Det finns alltid något positivt i det negativa ;) inte handlar det om att dissa henne, men till folket: tänk efter en extra gång!

Ibland undrar jag vad som försiggår. Det känns som att hela människan är fake!

Gossips skriver om att Kissie har härmat Dessie med inlägg, och det ser man ju klart och tydligt själva. Och Kissie skriver ofta om att hon fått hem paket, julafton varje dag? Vem har det så bra? Häromdagen skrev hon om att hon fått hem en jacka från Jofama by Kenza. "Kenza ville nog bara ha en länk" skriver hon. Haha, jag tar helt klart Kenzas parti i det hela som skriver att hon inte har skickat någon jacka till Kissie men att det är kul att hon gillar den! Vad ska man tro egentligen? Vad är sant? Vad är falskt? Det är konstigt att man ska behöva tänka efter i dagens läge. Alla är inte uppfostrade till att tala sanning. Sorgligt, undra hur nästa generation ser ut.

Som med en bild, samma med ett blogginlägg från en random tjej i Västerås som tydligen inte har en aning om hur människan håller på att förvandlas. Ett blogginlägg säger också mer än 1000 ord!

Kommentarer
Postat av: moe

bra inlägg hanna! krampårej

2010-11-08 @ 15:50:01
URL: http://merkurius.tumblr.com
Postat av: hanna

tack moa, det kom från hjärtat! vilken fin och livlig blogg du har :) visste inte att du hade bytt! kram

2010-11-09 @ 10:02:53
URL: http://petterssonhanna.blogg.se/
Postat av: Kim

Skönhetsoperationer är till för personer som behöver det, inte personer som vill ha det.

Anledningen att det görs till vem som helst är att också dessa vill tjäna pengar.

2010-11-09 @ 12:58:42
Postat av: hanna

det håller jag med om! men har man dåligt självförtroende/självkänsla över något man kan ändra på, så skulle jag gjort det jag också, men som sagt: till viss gräns. förövrigt, bra kommentar! tummen upp

2010-11-09 @ 13:02:03
URL: http://petterssonhanna.blogg.se/
Postat av: madde

vilket bra inläg*kunde sagt det bättre

2010-11-09 @ 13:07:43
URL: http://mrsmaddy.blogg.se/
Postat av: en vanlig snube

Håller helt och hållet med till 100%!

2010-11-09 @ 13:18:47
Postat av: SCME

Fast sen kanske man även förstår varför hon gör så mycket?



1. Mycket intressant, även om vissa inte tycker det är snyggt så kommer det snackas mycket om det.



2. Hennes stil, precis som vissa andra gillar att tatuera sig mycket.



3. Tror hon tycker hon ser bättre ut nu än innan, och det är ju så hon tycker.



Självklart får man tycka till, men tror faktiskt inte det är någe fel på hennes självförtroende. Finns ingen som Kissie, hon har en karaktär och tror hon vill vara lite tillgjord och ses som ett objekt. Alla vet vem hon är, och det är det hon vill. Hon bryr nog inte sig så mycket om hon är älskad eller hatad, huvudsaken är att hon syns.



Hennes personlighet kan man störa sig lite på. Okej, hon är lite blåst och kan vara elak. Men egentligen är allt okej som hon gör om hon bara spelar, förutom en sak, och det är när hon säger att hon inte vill att folk fotar henne när dom ser henne utan att fråga - när hon själv får göra det och lägga ut på sin blogg och snacka skit.



Så tycker jag, hon gör som hon vill så länge hon inte gör någon annan ledsen. Tyvärr är inte alla bra förebilder.

2010-11-09 @ 13:21:42
URL: http://scme.blogg.se/
Postat av: SCME

Det är klart man ska få det! :-) Ibland undrar man om Kissie blir glad av att veta att folk stör sig på henne ;) Haha

2010-11-09 @ 13:34:25
URL: http://scme.blogg.se/
Postat av: SCME

Då är det nog så! Ganska lätt att förstå iofs^^

2010-11-09 @ 13:43:44
URL: http://scme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0