Michaela här

Nu är jag här och stökar på Hannas blogg igen, har en text jag skrev för inte allt sålänge sen, och jag kände för att lägga upp den här på hennes sida, så jag tycker att ni ska ta er tid att läsa, det är mina egna ord, allt från hjärtat, kan vara skönt att skriva av sig ibland, hej sålänge.

Döden är någonting vi alla måste acceptera trots att det näst intill är omöjligt att veta hur man ska bära sig åt att hantera det. Att förlora någon som står en nära, är en känsla som inte kan beskrivas i ord.

Under senaste tiden har allt fler personer gått bort i överdos, vilket är så förbannat skrämmande, otäckt och riktigt jävla hemskt, och onödigt också för den delen, om jag får säga det själv.

Det finns dom som tycker att: dom som dör i överdos får skylla sig själva" men jag ställer mig frågan: en person som håller på med droger har ett beroende, dom sitter med andra ord fast i någonting. Dom har ett missbruk, måste i stort sett ta någonting i drogväg varenda dag för att kunna stå på benen, för att kunna klara av vardagen, hur troligt låter det på en skala att denna person självmant skulle söka hjälp? Många av dom här personerna erkänner inte ens för sig själv att dom sitter fast i nånting, jag tror iallafall att det är lättare sagt än gjort om ni förstår vad jag menar.

Så du som sitter där hemma och tycker att "folk som är så dumma och håller på med droger får skylla sig själva om dom går bort i överdos, dom väljer ändå sin egna väg själv osv", ta och plocka fram hjärtat eller åtminstonde huvet, ta och känn efter om det åtminstonde sitter på rätt ställe.

Peace out /Michaela


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0