Träning ger resultat

Idag bokstavligt talat kutade jag på det förbaskande bandet jag absolut inte gillar att möta - men som jag dock gillar att gå av sen, helt yr! Och blöt. Men antar att det är lite too much information. Jag körde iallafall ett hårt pass idag dvs och jag känner mig så förbannat stolt efter ett sådant, men jag klämmer redan på magen och inte har det försvunnit något där inte men träning ger resultat, inte sant? Efter det solade jag, mest för att jag ska bli svarthårig igen, men färgen jag använder var slut så det sket sig!




Jag har en fråga till er, lyckligtvis får jag svar på den. Kanske av någon som själv gått ner i vikt eller försöker gå ner i vikt.

Jag är alltså ute efter att gå ner i vikt och förbränna fett, inte att bygga muskler. Då undrar jag vilka maskiner på gymmet som är bra för mage/lår? Och jag undrar även om det finns andra metoder att använda sig av? Och mat, vad ska jag undvika, förutom godsaker och sötsaker och allt vad det innebär, så långt har jag förstått, och vad ska jag äta?


Kommentarer
Postat av: Anonym

Skulle bara vilja fråga dig en sak... du vet där det står kategorier? , vet du hur man får inlägg under där, typ som det där med "30 dagars utmaning" :)?

2010-12-08 @ 17:12:49
URL: http://sannasilverberg.blogg.se/
Postat av: Johanna Bäcklund

Om du inte vill bygga muskler o bara bränna fett så är det motion du ska rikta in dig mest på. Cykla, springa. Att promenera är nästan effektivast för de orkar du göra länge o förbränner mer än man tror. Men jag skulle försöka att köra 50-50 med styrka också så du blir slimmad o inte får lös hud. Punktträning brukar inte heller vara så himla effektivt så försök se till så du tränar alla muskler på kroppen för o få balans,även axlar o så som är rätt ointressant :P Om du INTE vill bygga upp stora muskler så ska du köra många rep på lagom tung vikt, men de ska bränna när du är klar. Typ 12x3 på varje maskin. Vill du bygga stora muskler så kör du tunga vikter o färre rep. Vill du gå ner i vikt ska du köra stenhårt kalorier in - kalorier ut. Förbränn mer än vad du stoppar i dig, men försök att äta mer proteiner när du tränar då de är det som är kroppens byggstenar. Försök äta mer protein o dra ner på kolhydrater ( vit mat ) som vitt bröd, pasta osv.. Lycka till :)

2010-12-08 @ 17:45:43
Postat av: monica

hejsan vet du vad jag tror är bäst!!Träna är alltid bra men promenader är effektivt och att man ska äta flera gånger om dan med högst 3 timmar emellan,så att du får igång förbränningen..Det har jag lärt mig nu.Jag har aldrig behövt banta förr men det var ju rökningen som gjorde att jag gick upp i vikt,fast det var det värt..sen gäller det nog att sluta med allt sött..inge godis!!hihi jag vet att du gillar sånt men akta dig,det gör att du går upp i vikt.Allra helst kring magen..sen ska man äta små portioner..försöker få in det i huvudet på din far och det går bra ibland men ibland inte.han är ialla fall redig med rökningen så när han kommer från jobbet så röker han inte nåt,,bra va.Nej för att återgå till det förra så tror jag på snabba promenader ,äta ofta men mindre..och jätte lite godis.Hon på viktväktarna säger att chips är värst och kolsyrad läsk..hoppas det går bra..ut och gå..ha det så gott Kennet hälsar kram från oss

2010-12-08 @ 18:46:20
Postat av: hanna

johanna, du verkar vara värsta coachen ju! det ni skrivit ska jag ha med mig i bakhuvudet jämt, så tack för tipsen. klart att jag gillar godis, svårt att inte göra. men jag får akta mig för allt det söta! jag äter faktiskt betydligt mindre godis än jag gjort förut men anledningen till att jag gjort det lite nu till och från nu på senaste tid är för att jag vet att jag klarar mig länge utan godis, vilket jag tänkte köra på nu igen. inte ens en gång i veckan, knappt en gång i månaden. hälsa pappa tillbaka, vi får kämpa med magarna bägge två hihi. kram på er!

2010-12-08 @ 19:10:30
URL: http://petterssonhanna.blogg.se/
Postat av: Johanna

Men gillar du läsk så är de faktiskt 0.3 kalorier i cola light, alltså skit bra :) de kan du dricka, men sötningsmedlet ökar sötsuget, så inte för mycket :) Var tredje timme är också helt sant, då håller man som hon över sa uppe förbränningen. svält är de värsta du kan göra, för då sparar kroppen på allt den får i sig när den väl får i sig nått. Man ska också försöka att placera dom stora kolhydratskällorna tidigt på dagen - vissa säger inga kolhydrater alls efter klockan två, men de är inget måste. Och drick mycket vatten så du känner dig mätt o har vätskebalansen. De viktigaste mer maten är väl egentligen o hålla blodsockret på en normalnivå genom hela dagen så du inte blir paniksockersugen. Skippa inte frukosten, och variera träningen så mycket som möjligt :) Det är as roligt att träna när man väl kommer igång!

2010-12-08 @ 19:23:40
Postat av: hanna

fan vad grym du är! blir helt till mig. jag kan inte ett skit om mat och hur mycket kalorier och hit och dit det är i si och så. då står jag ju på en grund med andra ord, eller ska upp på en grund i vilket fall. och grunden fick jag av dig, ba köra på då. tack ännu en gång! STOR KRAM :)

2010-12-08 @ 20:07:31
URL: http://petterssonhanna.blogg.se/
Postat av: Johanna

Det är skitkul när man kommer in i det. mår skit bra också. helt klart värt o köra! hålla sig borta från alkohol är ju ett stort plus också :P

2010-12-09 @ 20:33:00
Postat av: hanna

ja jag förstår det, är dock inte inne i stadiet än då jag tycker det är kul men jag antar att det kommer :) nej men det gör jag faktiskt inte heller så det är ju ett +

2010-12-10 @ 12:23:40
URL: http://petterssonhanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0