Lucia

På förmiddagen var vi och tittade på en luciaföreställning, det var elever från Fryxellska som kom till Växhuset och sjung för oss, det påminde mig om när man var liten, det hör till på något sätt. Dock så gillar jag inte när gamla traditionella lucialåtar förvandlas till "modernare", det ska vara klassiskt!


Vi komma
Vi komma
från Pepparkakeland
På vägen
På vägen
vi vandrar hand i hand


Nej, jag kan inte sitta här och slöa när lunchen dessutom är slut. Jag måste försöka ringa några samtal och fortsätta med mina julkort jag pyssla med på förmiddagen. Jag tog med en kycklingfilé och nudlar, bra kombination må jag säga. Yummi! Inatt efter 00 kom jag på att min gamla vän som heter Lucia fyller år, på självaste Luciadagen 13/12 och så har hon även namsdag idag. Så jävla coolt! Smarta päron antar jag. Dubbelgrattis till dig på din dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0